Заняття 7
Тема: «Країна фантазії»
Мета: розвивати психічні функції: дивергентне мислення, творчу уяву, пам’ять, увагу, цілісність сприйняття; моторику, мотиваційну сферу, сприяти формуванню комунікативних та соціальних навичок, позитивному сприйняттю процесу пізнання.
Обладнання: конструктор «ЛЕГО»,стимульний матеріал до розвивальних ігор: , аркуші паперу, олівці, комп’ютер, програвач з музичним диском.
Хід заняття:
Мотиваційна частина
1. Привітання. Вправа «Комплімент». Мета: налаштувати на позитивне сприйняття процесу пізнання; сприяти розвитку доброзичливості, привітності.
Діти стають у коло, беруть по черзі один одного за руки, при цьому промовляючи комплімент, щось приємне, утворюючи своєрідне « коло єдності».
2. Вправа «Скарбничка настрою». Мета:діагностика емоційного стану.
Робота з піктограмами настрою: необхідно обрати ту, яка відповідає саме настрою дитини і назвати відповідну емоцію вголос.
3. Пальчикова гімнастика. Мета: розвивати дрібну моторику, увагу, уяву, мислення, самоконтроль.
Уздовж річечки лебідонькапливе,
Вище бережка голівонькунесе,
Білимкрильцемпомахує,
На квітиводицюструшує.
Основна частина
4. Вправа «Намалюй поняття». Мета: розвиток уяви, мислення, цілісності сприйняття, моторики.
Дітям пропонують намалювати поняття типу: «красота», «життя», «чари»…
Потім бажано обговорити тему малюнка:
- Що це для вас означає? – Як ви це розумієте? Поясніть.
- Друзі, сьогодні ми побуваємо в Країні фантазії, де все, що не можливо можливо.
5. Вправа «Мешканці Країни фантазії». Мета: розвиток уяви, мислення, сприйняття, моторики.
Дітям пропонують уявити та зробити мешканців Країни фантазії з кольорового м’якого тіста. Обговорення:
- Розкажіть, будь ласка, що це за мешканці? Як їх звуть?
- Який у них характер? Настрій?
6. Релаксація «Пір’їнки». Мета: емоційне та м’язове розслаблення.
Діти свободно рухаються під спокійну музику.
7. Демонстрація фантазійних мешканцівза допомогою слайдів на комп’ютері чи мультимедійного пристрою. Обговорення.
- Що в них незвичайного?
- Який сподобався більше? Чому?
8. Гра «Конструювання». Мета: розвиток уяви, мислення, дрібної моторики, цілісності сприйняття.
Дітям пропонують скласти мешканців Країни фантазії за допомогою конструктора. Обговорення.
Заключна частина
9. Вправа «Скарбничка настрою». Мета: діагностика емоційного настрою.
Дітей прохають обрати із запропонованих карток емоцій ту, на яку схожий їх настрій, назвати свою емоцію.