СТОРІНКА МУЗИЧНОГО КЕРІВНИКА

"Вплив музики на дітей благотворний, і чим раніше вони почнуть випробувати його на собі, тим краще для них" (В.Г. Бєлінський)Музичні керівники:

Шаталова Марина Іванівна

/Files/images/mg_2712.jpg

Педагогічний стаж роботи - 28 років
Має кваліфікаційну категорію "Спеціаліст вищої категорії"

/Files/images/309DSC_1348DSC_1348DSC_1348.jpg

Лапкіна Олена Олексіївна

Педагогічний стаж роботи - 25 років

Має кваліфікаційну категорію "спеціаліст"


Основні завдання музичного вивховання дітей дошкільного віку:

а) виховувати любов та інтерес до музики;

б) збагачувати досвід дітей різними музичними творами і засобами виразності;

в) залучати дітей до різних видів музичної діяльності;

г) розвивати загальну музикальність дітей (сенсорні здібності, почуття ритму), формувати співоцький голос.


Музика для дитини - світ радісних переживань. Щоб відкрити перед нею двері у цей світ, треба розвивати здібності, і насамперед музичний слух і емоційну чуйність. Інакше музика не виконає свої виховні функції.
У самому ранньому віці малюк виділяє музику з оточуючих його звуків, шумів. Він зосереджує свою увагу на почутої мелодії, завмирає на якийсь час, прислухається, реагує усмішкою, окремими рухами, проявляє «комплекс пожвавлення». Старші діти мають вже збільшені психічні здібності. Вони осмислюють деякі зв'язки між явищами, здатні зробити найпростіші узагальнення - визначити, наприклад, характер музики, назвати, за якими ознаками зіграна п'єса весела, радісна, спокійна чи сумна. Їм зрозумілі і вимоги: як треба заспівати різну за характером пісню, як рухатися в спокійному хороводі або в рухомий танці. Складаються також і музичні інтереси: виявляється перевагу тому чи іншому виді діяльності, жанрі музики.
До шести-семи років спостерігаються початкові прояви художнього смаку - здатність дати оцінку творам і їх виконанню. Співочі голоси в цьому віці набувають дзвінкість, наспівність, рухливість. Вирівнюється діапазон, вокальна інтонація стає більш стійкою. Якщо чотирирічні діти ще потребують постійної підтримки дорослого, то при систематичному навчанні більшість шестирічних дітей співає без інструментального супроводу.
Дії дітей на музичних заняттях спрямовані на виконання навчальних і творчих завдань. Вони засвоюють виконавські навички і імпровізують власні невигадливі мелодії, а при виконанні різних танців прагнуть по-своєму передати різні танцювальні рухи, музично-ігрові образи.
Різнобічний розвиток особистості дитини забезпечується завдяки тісному взаємозв'язку естетичного виховання з моральним, розумовим, фізичним. Здійсненню ідейно-морального впливу допомагають правильно розроблена програма і підібрані у відповідності з віковими можливостями дітей твори. Але найголовніше - це «школа почуттів», які формуються завдяки особливому властивості музики - викликати співпереживання слухачів.
На музичних заняттях активізується також пізнавальна і розумова діяльність. Діти багато про що дізнаються, уважно слухаючи твір. Однак сприймають вони лише найзагальніші його риси, найяскравіші образи. При цьому емоційна чуйність не втрачає свого значення, якщо перед дитиною будуть поставлені завдання вслухатися, розрізнити, порівняти, виділити виражальні засоби. Ці розумові дії збагачують і розширюють сферу почуттів та переживань дитини, надають їм осмисленість.
Гармонійність музично-естетичного виховання досягається лише в тому випадку, коли використовуються всі види музичної діяльності, доступні дошкільного віку, всі творчі можливості зростаючої людини. Разом з тим, ускладнюючи педагогічні завдання, не можна зловживати особливої ​​дитячої сприйнятливістю. Само музичне мистецтво, його особливості висувають перед педагогом необхідність вирішення низки специфічних завдань:
1. Виховувати любов та інтерес до музики. Тільки розвиток емоційної чуйності і сприйнятливості дає можливість широко використовувати виховний вплив музики.
2. Збагачувати враження дітей, знайомлячи їх у виразно організованій системі з різноманітними музичними творами та використовуваними засобами виразності.
3. Залучати дітей до різноманітних видів музичної діяльності, формуючи сприйняття музики і найпростіші виконавські навички в області співу, ритміки, гри на дитячих інструментах. Знайомити з початковими елементами музичної грамоти. Все це дозволить їм діяти усвідомлено, невимушено, виразно.
4. Розвивати загальну музикальність дітей (сенсорні здібності, ладовисотний слух, почуття ритму), формувати співочий голос і виразність рухів. Якщо в цьому віці дитини навчають і залучають до активної практичної діяльності, то відбувається становлення і розвиток усіх його здібностей.
5. Сприяти початкового розвитку музичного смаку. На основі отриманих вражень і уявлень про музику проявляється спочатку виборче, а потім оцінне ставлення до виконуваних творів.
6. Розвивати творче ставлення до музики перш за все в такій доступній для дітей діяльності, як передача образів у музичних іграх і хороводах, застосування нових поєднань знайомих танцювальних рухів, імпровізація попевок. Це допомагає виявленню самостійності, ініціативи, прагнення використовувати в повсякденному житті вчинений репертуар, музикувати на інструментах, співати, танцювати.

"Урожай ідей для талановитих дітей"
(муз. керівник Лапкіна О.О.)
/Files/photogallery/2199/DSC_0568.JPG /Files/photogallery/2199/DSC_0577.JPG
/Files/photogallery/2199/DSC_0589.JPG /Files/photogallery/2199/DSC_0603.JPG
/Files/images/strtennya2016/IMG_9433.JPG /Files/images/strtennya2016/IMG_9434.JPG
/Files/images/strtennya2016/IMG_9435.JPG /Files/images/strtennya2016/IMG_9427.JPG
Кiлькiсть переглядiв: 550