Заняття 5
Тема: «Чарівний ліс»
Мета: розвивати психічні функції: дивергентне мислення, творчу уяву, пам’ять, увагу, цілісність сприйняття; моторику, мотиваційну сферу, сприяти формуванню комунікативних та соціальних навичок, позитивному сприйняттю процесу пізнання.
Обладнання: конструктор «ЛЕГО»,стимульний матеріал до розвивальних ігор: , аркуші паперу, олівці, комп’ютер, програвач з музичним диском.
Хід заняття:
Мотиваційна частина
1. Привітання. Вправа «Комплімент». Мета: налаштувати на позитивне сприйняття процесу пізнання; сприяти розвитку доброзичливості, привітності.
Діти стають у коло, беруть по черзі один одного за руки, при цьому промовляючи комплімент, щось приємне, утворюючи своєрідне « коло єдності».
2. Вправа «Скарбничка настрою». Мета:діагностика емоційного стану.
Робота з піктограмами настрою: необхідно обрати ту, яка відповідає саме настрою дитини і назвати відповідну емоцію вголос.
3. Пальчикова гімнастика. Мета: розвивати дрібну моторику, увагу, уяву, мислення, самоконтроль.
П'ятеропташенят,
П'ятеро
Веселихбешкетників.
П'ятеро
Посідали на суку,
Кожен
проковтнув
По черв'яку.
Четверо
сказали:
- Кар, спасибі!
А один:
- Ой, матінко,
Ку-ку!
Основна частина
4. Гра « Веселі палички». Мета: розвиток уяви, мислення, цілісності сприйняття, дрібної моторики.
Дітям пропонують скласти дерево з лічильних паличок. Обговорення.
- Які дерева ви знаєте? Давайте кожен з вас по черзі назве своє дерево, передаючи естафету іншому, при цьому кидаючи м’яча і так поки не скінчаться відомі вам назви.
5. Гра «Відтвори». Мета: розвиток уяви, мислення, дрібної моторики.
Дітям роздають малюнки з намальованою половиною дерева. Необхідно домалювати другу половинку.
6. Гра «Будь уважний». Мета: розвиток уяви, мислення, уваги, моторики.
Ведучий називає різні назви рослин. Дітям необхідно уважно слухати і плескати у долоні тоді, коли почують назву дерева.
Демонстрація різних деревза допомогою слайдів на комп’ютері чи мультимедійного пристрою.
Обговорення.
- Що у всіх дерев завжди однакове?
- Що може бути різним?
7. Гра «Конструювання». Мета: розвиток уяви, мислення, дрібної моторики, цілісності сприйняття.
Дітям пропонують скласти дерево за допомогою конструктора. Утворюється «Чарівний ліс». Обговорення.
- Як називаються ваші дерева?
Хто живе у «Чарівному лісі?
Заключна частина
8. Вправа «Скарбничка настрою». Мета: діагностика емоційного настрою.
Дітей прохають обрати із запропонованих карток емоцій ту, на яку схожий їх настрій, назвати свою емоцію.