Заняття 4

Тема: « Морські мешканці»/Files/images/лего4.jpg

Мета: розвивати психічні функції: дивергентне мислення, творчу уяву, пам’ять, увагу, цілісність сприйняття; моторику, мотиваційну сферу, сприяти формуванню комунікативних та соціальних навичок, позитивному сприйняттю процесу пізнання.

Обладнання: конструктор «ЛЕГО»,стимульний матеріал до розвивальних ігор: малюнки з лабіринтом, коробка зі шнурками , малюнки по крапках, олівці, комп’ютер, програвач з музичним диском.

Хід заняття:

Мотиваційна частина

/Files/images/лего4_1.jpg 1. Привітання. Мета: налаштувати на позитивне сприйняття процесу пізнання; сприяти розвитку доброзичливості, привітності.

- Діти, сьогодні я пропоную вам привітатись один з одним потиснувши руки і при цьому сказати: «Привіт, як ся маєш? Як гарно, що ти сьогодні тут. Дуже радий тебе бачити!»
- Які почуття викликають такі привітання?

/Files/images/лего4_2.jpg 2. Вправа «Скарбничка настрою». Мета:діагностика емоційного стану.

Робота з піктограмами настрою: необхідно обрати ту, яка відповідає саме настрою дитини і назвати відповідну емоцію вголос.

3. Пальчикова гімнастика. Мета: розвивати дрібну моторику, увагу, уяву, мислення, самоконтроль.

На однійнозістоїть,
у воду пильно дивиться.
Тичедзьобомнавмання -
шукає в річціжабеня.

Основна частина/Files/images/лего4_3.jpg

4. Гра «Лабіринт». Мета:розвиток уяви, мислення, дрібної моторики, самоконтролю, мовлення.

Дітям роздають малюнки з лабіринтами та олівці. Завдання:
- Допоможіть жабці зустрітись з рибкою.
- Придумайте маленьку розповідь про їх зустріч (Чому важко було зустрітись? Для чого зустрілись?)

5. Вправа «Морські мешканці». Мета:розвиток уяви, мислення, дрібної моторики, цілісності сприйняття, мовлення.

- Друзі, пропоную вам «оживити» морських мешканців. Для цього необхідно обвести їх по крапках та розмалювати.
- Яких морських мешканців ви впізнали?
- Які казки чи мультфільми про морських мешканців ви знаєте?

6. Рухлива гра «Море хвилюється раз…». Мета: розвиток уяви, мислення, крупної моторики.

Грає спокійна музика, діти свободно рухаються під неї. Ведучий говорить такі слова: «Море хвилюється раз, море хвилюється два, море хвилюється три, морська фігура завмри! Необхідно прийняти якусь позу і не рухатись, поки не буде дана команда.

7. Гра «Рибки». Мета: розвиток дрібної моторики, самоконтролю, уяви, мислення.

- Діти, а тепер уявіть, що ми рибки. Хто знає, які у рибок найулюбленіші ласощі? - Так, молодці! Це ж черв’ячки! – Пропоную з’ясувати, яка з рибок найголодніша. Для цього вам, рибки, треба наловити черв’ячків:
- Перед вами коробка зі шнурками і у кожного по прищепці. Необхідно з коробки за допомогою прищепки витягнути якмога більше шнурків.
Демонстрація різних морських мешканців за допомогою слайдів на комп’ютері чи мультимедійного пристрою.
Обговорення.
- Як називаються?
- Що у них спільного у вигляді? Різне?/Files/images/лего4_4.jpg

8. Гра «Конструювання». Мета: розвиток мислення, уяви, цілісності сприйняття, дрібної моторики.

Дітям пропонують скласти за допомогою конструктора морського мешканця. Обговорення.
- Як називається?
- Чим живиться?
- Що полюбляє робити? В які ігри грає?/Files/images/лего4_5.jpg

Заключна частина

9. Вправа «Скарбничка настрою». Мета: діагностика емоційного настрою.

Дітей прохають обрати із запропонованих карток емоцій ту, на яку схожий їх настрій, назвати свою емоцію.

Кiлькiсть переглядiв: 601