Заняття 3
Тема: «Клоун»
Мета: розвивати психічні функції: дивергентне мислення, творчу уяву, пам’ять, увагу, цілісність сприйняття; моторику, мотиваційну сферу, сприяти формуванню комунікативних та соціальних навичок, позитивному сприйняттю процесу пізнання.
Обладнання: конструктор «ЛЕГО»,стимульний матеріал до розвивальних ігор: набір плоских геометричних фігур, аркуші паперу, олівці, комп’ютер, програвач з музичним диском.
Хід заняття:
Мотиваційна частина
1. Привітання. Вправа «Подаруй усмішку». Мета: налаштувати на позитивне сприйняття процесу пізнання; сприяти розвитку доброзичливості, привітності.
Дітям пропонують встати в коло, взятись за руки і подарувати усмішку один одному.
- Подивіться, як навкруги посвітлішало від ваших посмішок! Давайте будемо частіше посміхатись один одному, щоб світ став добріший.
2. Вправа «Скарбничка настрою». Мета:діагностика емоційного стану.
Робота з піктограмами настрою: необхідно обрати ту, яка відповідає саме настрою дитини і назвати відповідну емоцію вголос.
3. Пальчикова гімнастика. Мета: розвивати дрібну моторику, увагу, уяву, мислення, самоконтроль.
- Де долоньки? Тут?
- Тут.
- На долоньці ставок?
- Ставок.
- Палець великий -
Це гусак молодий,
Вказівний - спіймав,
Середній - гусака общипав,
Цейпалець суп варив (зварив),
Самийменший - піч топив (витопити),
Полетів гусак в рот,
А звідти в живіт...
Ось .
Основна частина
4. Гра «Будівельники». Мета: розвивати уяву, мислення, цілісність сприйняття, дрібну моторику.
- Друзі, сьогодні на заняття до нас завітав Клоун. Давайте з ним привітаємось. Клоун дуже бажає подивитись, як ви вмієте гарно гратися.
- А зараз він прохає вас скласти його за допомогою геометричних фігур.
Діти індивідуально роблять фігуру клоуна з набору плоских геометричних фігур.
5. Гра «Прикрась». Мета: розвиток уяви, мислення, уваги, дрібної моторики.
- Діти, наш Клоун приніс вам свою копію з картону. Але вона виглядає дуже якось скучною. Давайте спробуємо її «оживити», щоб ця копія стала «веселішою». Для цього ви повинні намотати на фігурку з картону кольорові нитки (або шнурки).
Демонстрація різних Клоунів за допомогою слайдів на комп’ютері.
Обговорення.
- Чи подобаються клоуни на слайдах? Чим?
- Що у них є однакового?
6. Гра «Конструювання». Мета: розвиток дрібної моторики, уяви, мислення, цілісності сприйняття.
Дітям пропонують скласти Клоуна за допомогою конструктора.
- Розкажіть про свого Клоуна: як його звуть, де живе, що полюбляє…
Заключна частина
7. Вправа «Скарбничка настрою». Мета: діагностика емоційного настрою.
Дітей прохають обрати із запропонованих карток емоцій ту, на яку схожий їх настрій, назвати свою емоцію.
Чи змінився ваш настрій? Чому?
8. Вправа «Подаруй усмішку».